صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
شرکت دیجیتال مارکتینگ تارال
ادمین دوشنبه 29 دی 1399

لوله 5 لایه

اتصالات 5 لایه به طور کلی به سه دسته اتصالات کوپلی ، اتصالات پرسی و اتصالات کلمپی تقسیم بندی می شوند. این اتصالات از 5 لایه با جنس های متفاوتی ایجاد می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد برای کیفیت بهتر را دارد به اینصورت که لایه ها تشکیل شده از پلیمر ، آلمینیوم و چسب که بدونه شکستگی یا ایجاد ترک قابل خم و انعطاف پذیر می باشد. لوله پنج لایه از کنار هم قرار گرفتن دو لایه پلی اتیلن، یک لایه میانی آلومینیوم و دو لایه چسب روی هم قرار گرفته اند تا یک لوله پنج لایه را تشکیل دهند. این ترکیب خاص برای بالا بردن کیفیت و مقاومت محصول در برابر فشار و دما می باشد.

استفاده از آلومینیوم در لوله ها برای جلوگیری از نفوذ اکسیژن به داخل لوله و همچنین برای جلوگیری از فرسودگی افزایش مقاومت می باشد.

استفاده از چسب و پلی اتیلن به عنوان نگهدارنده و اتصال بین اتصالات کوپلی , اتصالات پرسی ، اتصالات رزوه ای و اتصالات کلمپی را به صورت یکپارچه می کند.و جود پلیمر در این نوع لوله ها، باعث جلوگیری از خوردگی و رسوب می شود و آلومینیوم با تکنولوژی اولتراسونیک و با استفاده از روش اوور لپ و به شکل طولی جوش می شود.

ساز لوله

لوله های 5 لایه با سایزهای 16 تا 110 میلی متر و با اتصالات پرسی ، اتصالات کوپلی و اتصالات کلمپی در سایزهای 16 تا 63 میلی متر در شرکت آرسین صنعت وجود دارد که در کلاس های PEX،PERT-AL-PERT و PEX-AL-PEX تولید می شوند که هر کدام کاربردها، خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند.

لوله 5 لایه PEX

در حال حاضر عمدتا ۳ روش برای تولید لوله های پلی اتیلن مشبک (PEX) وجود دارد که در هر ۳ روش لوله 5 لایه PEX با درجات کراسلینک با توجه به اتصالات عرضی موجود در پلیمر شبکه ای شدن متفاوتی تولید می گردد.

لوله 5 لایه PEX روش پر اکساید A :

شبکه شدن در هنگام تولید این فرایند لوله های به درجات کراسلینک بالاتر از سایر روش ها رسیده که یکنواختی و کمترین نقطه ضعف را داشته باشد. در طول فرایند تولید هنگامی که پلیمر HDPE ذوب می شود، رادیکال های آزاد ایجاد می شوند و پیوندهای متقابل بین مولکول ها در دماهای بالاتر از دمای تجزیه پلیمر رخ می دهد.

لوله 5 لایه PEX روش سیلان B:

روش سیلان در لوله 5 لایه PEX بعد از تولید کراسلینک ندارند و کراسلینک آنها بعد از قرار گرفتن در اتاق های مخصوص بخار که با درجه 60 تا 70 درصد و یکنواختی توزیع کراسلینک در امتداد لوله یکسان کمتر خواهد بود.

لوله 5 لایه PEXروش تابشی C:

با استفاده از قرار دادن لوله های غیر کراسلینک در معرض اشعه الکترونی تولید می شوند. اشعه فوق باعث ایجاد تغییر در ساختار مولکولی لوله ها شده و عمل کراسلینک یا همان شبکه ای شدن در مولکول های پلیمر اتفاق می افتد و بعد از چندین مرحله پرتودهی ( تابش ) درجه کراسلینک ۷۰ تا ۷۵ درصد خواهد رسید که این لوله ها عموما بدلیل اکسیداسیون بالا تغییر رنگ می دهند و سخت تر از دو نوع لوله ی دیگر پنج لایه PEX می باشند .

لوله 5 لایه prt

در لوله 5 لایه prt از لحاظ مواد اولیه، هر دو نوع از پلی اتیلن تشکیل شده اند با این تفاوت که در پلیمر های ترموپلاستیک تغییری طولی ایجاد شده است که فقط برای شرایط کاری در دمای 70 درجه مورد استفاده می باشد که مقاومت فشار آن 10 درجه که مناسب شوفاش و پکیج ها با دما 95 درجه نیست ولی بیشترین استفاده لوله 5 لایه prt در انتقال آب سرد و گرم آشامیدینی استفاده می شود.

کاربرد:

لوله های آب آشامیدنی

لوله کشی رادیاتور

گرمایش از کف

انتقال هوای فشرده

استفاده برای انتقال اکثر مایعات

وزن سبک

و غیره

مزایا:

پایین بودن قیمت نسبت به دیگر محصولات

مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند بازها و اسیدها

عدم امکان رشد جلبک در لوله ها

تحمل فشار بالا

امکان پوسیدگی یا رسوب و زنگ زدگی وجود ندارد

دوام بالا برای شرایط خیلی سرد و گرم

عدم نفوذ اکسیژن داخل لوله

عدم پوسیدگی یا خشک شدن با برخورد نور مستقیم خورشید

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]